راهنمای سفر و اطلاعات گردشگری

ساخت وبلاگ

تور کیش به دلیل جاذبه های تفریحی و ارگانیک که داره یکی‌از حق تقدم های گردشگران برای سفرهای داخلی است . جزیره ی زیبای کیش در استان هرمزگان و از توابع بندر لنگه هست که به دلیل شرایط ساحلی که داراست از محبوبیت متعددی برخوردار‌است . حضور گردشگران منجر شده که در جزیره کیش تحت ساخت های توریسم قابل قبولی آماده بشه . در حالتی‌که قصد هجرت به کیش را دارید ما لیستی از جاهای جذاب کیش را برای شما فراهم کرده ایم .
شهر حریره
در بین جاذبه های گردشگری کیش , شهر تاریخی حریره یک کدام از جالب های جزیره کیش است که در شمال جزیره کیش جای‌دارد و قدمتی بالغ بر ۸۰۰ سال داراست . باقی‌مانده ی ویرانه های این شهر در مساحت ۱۲۰ هکتار در کنار گروه ی ورزشی المپیک قابل بازدید است . که بقایای خانه‌ی اعیانی , خزینه , مسجد و قنات‌های سابق که عمر ان به عصر ایلخانیان بر می شود .
کلبه هور
دماغه ای صخره ای در غربی ترین نقطه جزیره کیش است که از قبل به کلبه هور دارای اسم و رسم بوده است . در حالتی که عشق و علاقه مند به ماهیگیری می باشید خصوصی به کلبه هور بزنید , اینجا منزلت اکثری از آبزیان نظیر هامور , سرخو , سنگسر , گونه های صدف ها و لاکپشت هاست . همینطور این حوزه‌ برای غواصان هم جذابیت دارااست .
درختان بی سابقه و تحسین برانگیز این حیطه در یادتان خواهد ماند . این حوزه‌ دیده اندازی قشنگ و جذاب دارااست , در نصیب جنوبی کنار دریا غاری به چشم میخورد که سبب ساز زیباتر شدن این ناحیه شده و عبور از آن به هنگام مد بی نقص فراوان شادی بخش خواهد بود . در‌این ناحیه فضای تفریحی برای مشاهده کنندگان از جمله آلاچیق , نیمکت ها , میزها , باربیکیو و نورافکنهای بزرگ و…
شهر زیرزمینی کاریز
قنات کیش ۲۵۰۰ سال عمر دارااست و تامین آب شیرین ساکنان جزیره را بر عهده داراست , این قنات در عمق ۱۶ متری زمین جای دارد

شهر زیرزمینی کاریز درحد فاصل عرصه المپیک و عرصه فارور جای‌دارد و خصوصیت های مخصوص به شخصی داراست که گردشگران را درسمت خویش جذب می نماید . ساختار زیرزمینی کاریز و هوای خنک آن و همینطور مرجانی بودن سقف آن و وجود فسیل های با عمر دوچندان بالا و در کنار اینها جریان آب شیرین سبب ساز جذابیت این اطراف برای گردشگران باشد .
شهر زیرزمینی کاریز در لیست مهم ترین ابنیه جهانی قرار می‌گیرد و فاز یک آن مشتمل بر قسمت‌های متمایز از جمله غرفه‌های صنعت های دستی کشور‌ایران و عالم , رستوران سنتی و تازه , موزه , تالار آمفی بازی زنده , تالار کنفرانس و گالری‌های هنری تقسیم و قابل افتتاح خواهد بود . مؤسس شهر زیرزمینی کیش یا این که به عبارتی کاریز کیش منصور حاجی حسینی است .
کشتی یونانی
از سایر جاذبه های توریسم کیش می توان کشتی یونانی را اسم موفقیت . این کشتی از بقایای کشتی به گل نشسته در نزدیکی روستای «باغو» در بخش سواحل غربی جزیره‌ی کیش در مورخ ۴ مرداد ماه سال ۱۳۴۵است .
بخش متعددی از این کشتی بخاطر برخورد امواج پوسیده شده البته علت شناخته شدن این کشتی عمر آن نیست بلکه بخاطر چشم انداز ی قشنگ و تماشایی است که‌این کشتی در طول وقت غروب آفتاب داراست . در تنگ غروب خورشید محرمانه به کشتی یونانی بزنید و به تماشای پرتوهای روشنایی پشت کشتی بنشینید , چشم انداز ی زیبای غروب خورشید دل انگیز را در کنار آب های نیلگون خلیج عجم از دست ندهید .
آکواریوم کیش
یک کدام از اصلی‌ترین و مهمترین جاذبه‌های توریسم کیش که می بایست از آن دیدن فرمایید . این موسسه از دو بخش درست شده . آکواریومی که با حجم ۵۰ هزار لیتر منحصر کوسه‌ها و ماهیان بزرگ خلیج عجم و در آکواریومی با حجم ۲۰ هزار لیتر , بیش تر از ۷۰ مدل ماهی دکوری کیمیا و نادر آب‌ شیرین را در معرض نمایش بازدیدکنندگان قرار داده است .

پارک دلفین های کیش
دلفیناریُم یا این که بوستان دلفین ها , او‌لین بوستان دلفین در کشور ایران است که ۱۰ سال پیش در جزیره ی زیبای کیش آغاز به کار کرد و اشکال متمایز از پستانداران دریایی مثل دلفین , شیر دریایی , گراز دریایی , گربه دریایی , پنگوئن و … در آن محافظت می شود .
بوستان دلفین ها با مساحت ۱۰۰ هکتار یک کدام از برزگترین جاذبه های توریسم کیش است که در جنوب شرقی جزیره جای‌دارد و دربرگیرنده درختان با اشکال متعدد اشکال گیاهی , گلشن پرنده ها , استخر دلفین ها و …
پارک آهوان
یکی گلشن وحش‌های کیش است در محوطه ای به مساحت ۲ هکتار فی مابین طبیعتی قشنگ و بکر فرصتی مهیا شده‌است تا آهوان قشنگ واصیل اهل ایران را از نزدیک مشاهده کنید . حیوان ها دیگری مانند شیر , آهو , روباه , شغال , مبارک , گوزن و گونه های طیوران در‌این پارک محافظت میشن .
درین پارک کلیه حیوان ها به غیر از آهوها در قفس معاش می نمایند , بازدید این جان دار قشنگ از مسافت قشنگ در جزیره امری معمولی است که هر ببیننده ایی را به وجد می‌آورد .
روستای باغو
یکی قدیمی ترین روستاهای جزیره کیش که در جنوب غربی این جزیره قراردارد و عمر آن به دوران حکومت قاجاریان می‌رسد .
کنار دریا مرجان
یک کدام از مهم‌ترین جاذبه های توریسم کیش سواحل آن است . کنار دریا مرجانی یکی‌از زیباترین و پرطرفدارترین جاذبه ها در تور کیش هست .
بوستان ساحلی مرجان که در شرق جزیره کیش قرار داره و فضای تفریحی این کنار دریا در کنار آب های زلال و روشن سبب شده که گردشگران متعددی به اینجا بیایند .
جزیره هندورابی
جزیره هندورابی با مساحتی حدود ۲۳ کیلومتر مربع یک کدام از بخشها تاریخی به شمار میاید و نزدیک ۳۰ کیلومتر با کیش مسافت داراست .

راهنمای سفر و اطلاعات گردشگری...
ما را در سایت راهنمای سفر و اطلاعات گردشگری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : admin بازدید : 202 تاريخ : شنبه 30 آذر 1398 ساعت: 19:14